مدرسه عشق
مدرسه ی نمونه آزادگان
 
 
دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, :: 21:14 ::  نويسنده : عله

 معرفی کامل سیستم عامل اندروید ۴.۰

اندروید، سیستم عامل محبوب گوگل است که این روزها طرفداران بسیاری دارد . چند ماه پیش گوگل نسخه ۴.۰ این سیستم عامل را معرفی کرد و از آن به بعد بسیاری از شرکتها به دنبال تهیه این نسخه سیستم عامل اندروید بر روی دستگاههای خود هستند . در اینجا با هم نگلاهی به این سیستم عامل و ویژگی های منحصر بفردش می اندازیم.

به گزارش سه نسل به نقل از گزارش بازار ، اندروید ۴.۰ (Ice Cream Sandwich) ، آخرین نسخه سیستم عامل اندروید است که برای استفاده در تلفن های همراه ، تبلت ها و دستگاههای دیگر در دسترس است . این نسخه براساس مشخصات و ویژگی هایی ساخته شده است که مردم علاقه بیشتری نسبت به آن از خود نشان داده اند . راحتی انجام چند کار بصورت همزمان ، سیستم اطلاع دهنده بسیار قدرتمند ، سفارشی کردن صفحه اصلی ، تغییر اندازه widget ها و محیط بسیار عالی برای به اشتراک گذاری و برقراری ارتباطات .



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 11:8 ::  نويسنده : عله

 نمونه آزادگان



پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 11:3 ::  نويسنده : عله

 علی



پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:48 ::  نويسنده : عله

 اگه میخاید یه ایمیل بزنید به من

ruhallah@mailfa.com

rohallah_mirzai@yahoo.com

rohallah_1374@live.com

 



پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:47 ::  نويسنده : عله

  1. A Clean Car

He had a blue car. He loved his blue car. It was dark blue. It had four doors. It was not a new car. It was an old car. But it had new tires. It had new black tires. All four tires were new. He felt safe with his new tires. They would not blow out. He could drive everywhere with his new tires. His car was dirty. He needed to wash it. The windows were dirty. The doors were dirty. The hood was dirty. The trunk was dirty. The bumpers were dirty. The tires weren’t dirty. They were new tires. They were black and shiny. They looked good. He did not have to wash his tires. But he did have to wash his car. He put water into a bucket. He put a sponge into the bucket. He washed his car with the sponge. He dried his car with a towel. His car was shiny blue now. It looked like new. Now his old car was as shiny as his new tires.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:42 ::  نويسنده : عله

 1. A Clean Car

He had a blue car. He loved his blue car. It was dark blue. It had four doors. It was not a new car. It was an old car. But it had new tires. It had new black tires. All four tires were new. He felt safe with his new tires. They would not blow out. He could drive everywhere with his new tires. His car was dirty. He needed to wash it. The windows were dirty. The doors were dirty. The hood was dirty. The trunk was dirty. The bumpers were dirty. The tires weren’t dirty. They were new tires. They were black and shiny. They looked good. He did not have to wash his tires. But he did have to wash his car. He put water into a bucket. He put a sponge into the bucket. He washed his car with the sponge. He dried his car with a towel. His car was shiny blue now. It looked like new. Now his old car was as shiny as his new tires



ادامه مطلب ...


  

آزمايش تامسون ( محاسبه نسبت بار به جرم الكترون ) 

در آزمايش تامسون از اثر ميدان الكتريكي و ميدان مغناطيسي استفاده شده است. دستگاهي كه در اين آزمايش مورد استفاده قرار گرفته است از قسمتهاي زير تشكيل شده است:

الف ) اطاق يونش كه در حقيقت چشمه تهيه الكترون با سرعت معين مي باشد بين كاتد و آند قرار گرفته است. در اين قسمت در اثر تخليه الكتريكي درون گاز ذرات كاتدي ( الكترون ) بوجود آمده بطرف قطب مثبت حركت مي كنند و با سرعت معيني از منفذي كه روي آند تعبيه شده گذشته وارد قسمت دوم مي شود. اگر بار الكتريكي q  تحت تاثير يك ميدان الكتريكي بشدت E  قرار گيرد، نيروييكه از طرف ميدان بر اين بار الكتريكي وارد مي شود برابر است با:      

F= q.E



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:37 ::  نويسنده : عله

 تاريخچه تشكيل بسيج دانش‌آموزي

با صدور فرمان تاريخي حضرت امام خميني«ره» در پنجم آذر ماه سال 1358 مبني بر تشكيل بسيج مستضعفين، پايگاه‌هاي مقاومت در مساجد، حسينيه‌ها، ادارات، كارخانجات و مدارس به صورت خودجوش و مردمي شكل گرفت. با واگذاري مسئوليت بسيج به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران اسلامي، پايگاه‌هاي مقاومت بسيج در مدارس نيز همچون ديگر اقشار بسيج براي جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان واجد شرايط به جبهه‌هاي  جنگ حق عليه باطل فعال شدند كه در اين ميان نقش معلمان و فرهنگيان بسيجي ستودني است.

در دوران هشت سال دفاع مقدس(31/6/59 تا 31/6/67) بيش از 550 هزار نفر از دانش‌آموزان به دفعات مكرر به جبهه‌ها اعزام شدند كه بيش از 36000 نفر شهيد و مفقود الاثر، 2853 نفر جانباز و 2433 نفر آزاده تقديم دفاع از انقلاب اسلامي و كشور عزيزمان ايران كردند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:36 ::  نويسنده : عله

 قوانین تنیس روی میز

 

     ۱- سطح روی میز باید به صورت مستطیل بوده و طول آن ۷۴/۲ و عرض آن ۵۲۵/۱ متر باشد و ارتفاع آن از سطح زمین ۷۶ سانتی متر می باشد .

     ۲- سطح روی میز از هر جنسی ساخته شود با این شرط که وقتی یک توپ استاندارد در هر قسمت میز از ارتفاع ۳۰ سانتی متری رها شود به اندازه ۲۳ سانتی متر به سمت بالا جهش داشته باشد .

     ۳- سطح میز باید رارای ریگ یکنواخت و به صورت تیره و مات و بدون بازتاب نور باشد و خط سفید به عرض ۲ سانتی متر کشیده می شود .

     ۴- در بازی دو نفره هر زمین به وسیله یک خط میانی سفید ریگ به عرض سه میلی متر تقسیم می شود و این خط جزئی از نیم زمین سمت راست محسوب می شود.

     ۵- تور باید به وسیله طنابی که طرفین آن به دوپایه عمودی به ارتفاع ۲۵/۱۵ سانتی متر بسته شده متصل شود و دو پایه باید ۲۵/۱۵ سانتی متر خارج از خط کناری میز باشد.

     ۶- توپ باید کروی شکل و قطر آن ۴۰ میلی متر باشد . وزن توپ باید ۷/۲ گرم باشد .



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:35 ::  نويسنده : عله

 نظریه خلق السائه

خلاصه

طبق نظریه خلق‌السعه(پیدایش خود به خودی) موجود زنده از ماده مرده مثل گوشت در حال فساد به وجود می‌یاد. پاستور در عوض عقیده داشت که آنچه که ما می بینیم در واقع آثار ناشی از میکروب های غیرقابل دیدن یا به اصطلاح ژرم در هواست. او برای اثبات نظر خودش لوله‌های آزمایش رو پر از شیره گوشت پخته و جوشیده شده کرد که هریک تنها از طریق لوله ای به شکل S با هوای بیرون رابطه داشت. برطبق نظریه "پیدایش خود به خودی حیات" این اتفاق باید پس از مدت کوتاهی به شکلی معجزه آسا رخ دهد. ولی پس از ماه‌ها انتظار چنین اتفاقی رخ نداد. این نتیجه برای پاستور کاملاً قابل انتظار بود. جوشاندن موجب کشته شدن همه‌ی باکتری‌های موجود در شیره گوشت شد و ژرم‌های جدید نیز به دلیل دهانه های لوله ای S مانند نتوانستند خود را به آنجا برسانند. طرفداران پیدایش خود به خودی حیات کوشیدند با این ادعا که جوشاندن به هر صورت و به هر نحوی «نیروی حیاتی» اسرارآمیز را از بین برده، موضوع را منحرف کنند. پاستور برای پاسخ به اونا بعضی از دهانه‌های شیشه ای S شکل را شکست و منتظر ماند. بر طبق نظریه پیدایش خود به خودی حیات هیچ اتفاقی نباید می‌افتاد چون نیروی حیات مرده بود. ولی شیره گوشت به تدریج کدر شد چون مانعی بر سر راه میکروب ها برای رسیدن به محتویات درون لوله های آزمایش نبود. پاستور ثابت کرد که نیروی حیات در واقع افسانه‌ای بیش نیست. از سوی دیگر آزمایش وی مشخص کننده‌ی قدرت میکروب‌های غیرقابل دیدن نیز بود. نظریه‌ی او تحول عظیمی در علم پزشکی بوجود آورد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:34 ::  نويسنده : عله

 والیبال

والیبال یک ورزش گروهی است که در آن بازیکنان هر تیم در دوسوی یک تور قرار گرفته و سعی می‌کنند تا توپ را با گذراندن از تور در زمین تیم مقابل فرود آوردند.

والیبال در سال ۱۸۹۵ در کشور آمریکا متولد شد و شهرت جهانی آن پس از المپیک ۱۹۶۴ توکیو که برای اولین بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت، فراگیر شده‌است.

والیبال تقریبا در تمام دنیا بازی می‌شود اما در شرق آسیا، برزیل، ایتالیا محبوب‌تر است. این رشته تقریبا برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. انجام بازی والیبال فضای زیادی احتیاج ندارد و وسایل آن که شامل توپ و تور می‌باشد گران نیستند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:33 ::  نويسنده : عله

 معجزات قرآن !!

پدیده بی نظیری که در قرآن وجود دارد، در هیچ کتاب نوشته دست بشر یافت نمیشود. هر یک از عناصر قرآن دارای ترکیبی است ریاضی: سوره ها، آیات، لغات، تعداد حروف، تعداد کلمات هم خانواده، تعداد و انواع اسم های الهی، طرز نوشتن بعضی لغات، عدم وجود یا تغییر عمدی بعضی حروف در بعضی لغات و بسیاری از عوامل دیگر قرآن بغیر از محتویاتش، همگی دارای ترکیبی خاص هستند. سیستم ریاضی قرآن دو جنبه مهم دارد: (۱) انشاء ریاضی، و(۲) ساختمان ریاضی قرآن که شامل شماره سوره ها و آیات است. بخاطر این کد ریاضی جامع، کوچگترین تغییر در متن یا ساختمان ترکیبی قرآن، بلافاصله آشکار میشود.
ـ بسادگی قابل درک
ـ غیر قابل تقلید
برای اولین بار در تاریخ، ما کتابی داریم با اثبات نویسندگی الهی_ ترکیب ریاضی ماوراء انسانی.

 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:31 ::  نويسنده : عله

 

سيستم خود دفاعي مورچه كشف معجزه اي جديد در قرآن كريم

WadeaOmrany

 

در كنار معجزات كلامي قرآن، كه محمد صل الله عليه و آله به واسطه آن مشركان را به مبارزه طلبيد و از آن ها خواست كه يك آيه مانند آن بياورند و آن ها نتوانستند، قرآن كريم دربرگيرنده معجزات علمي زيادي است كه خداوند براي محمد آن ها را بيش از هزار سال پيش آشكار كرد.اين معجزات امروزه كشف شده اند و باعث تقويت ايمان ايمان آورندگان شده است و اثباتي براي الهي بودن قرآن كريم است. خانم                                            ايشان مي گويند كه ما در سوره نمل آيه 18كشف جديد علمي كرده ايم. اين معجزه جديد چيزي است كه مورچه در آيه 18 گفت و علم امروز نحوه ارتباط مورچه ها با يكديگر را كشف كرد خصوصا زماني كه يك خطر محل زندگي مورچه ها را تهديد مي كند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:30 ::  نويسنده : عله

 هدف وماهیت

یكی از بهترین تعریف هایی كه از مهندسی برق شده است، این استكه محور اصلی فعالیت های مهندسی برق، تبدیل یك سیگنال به سیگنال دیگر است. البتهاین سیگنال ممكن است شكل موج ولتاژ یا شكل موج جریان و یا تركیب دیجیتالی یك بخش ازاطلاعات باشد.

برای مثال وقتی ما با تلفن صحبت می کنیم در مرحله اول بهدستگاهی به نام میکروفون نیاز داریم که صحبت های ما را تبدیل به سیگنال هایالکتریکی کند تا این سیگنال ها به خطوط تلفن منتقل گردد. سپس در طرف دیگر بهدستگاهی نیاز داریم که سیگنال های رسیده را به سیگنال?های صوتی تبدیل کند تا فردمقابل بتواند صدای ما را بشنود و مکالمه تلفنی برقرار گردد

انرژی اگربنیادی ترین ركن اقتصاد نباشد، یكی از اركان اصلی آن به شمار می آید و در این میانبرق به عنوان عالی ترین نوع انرژی جایگاه ویژه?ای دارد. تا جایی كه در دنیای امروزمیزان تولید و مصرف این انرژی در شاخه تولید، شاخص رشد اقتصادی جوامع و در شاخهخانگی و عمومی یكی از معیارهای سنجش رفاه محسوب می شود.

به همین دلیل دربسیاری از كشورها ، صنعت برق به عنوان صنعت مادر یا مادر صنایع به شمار می آید . صنعتی که برای توسعه و پیشرفت نیازمند نیروهای جوان ، کارآمد و دارای تحصیلات عالیاست و از همین رو در دانشگاههای معتبر جهان رشته مهندسی برق یکی از رشته های مهم ،علمی و کاربردی می باشد

دانش آموختگان این رشته می توانند در زمینه هایطراحی، ساخت، بهره برداری، نظارت، نگهداری، مدیریت و هدایت عملیات سیستم هاعملنمایند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:28 ::  نويسنده : عله

 

 
 

 

رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر

 می پردازد، لذا اهمیت بسیار زیادی در دنیای امروز برخوردار است.

 هدف از طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل،

 طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاهها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگه داری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند.
طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش، ویرایش و ... همه مفاهیمی هستند که با بالاترین دقت و در کوتاهترین مدت زمان ممکن در برنامه های نرم افزاری کامپیوتر انجام می شوند. لذا هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است.




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:17 ::  نويسنده : عله

 الفبا براي سخن گفتن نيست / براي نوشتن نام توست اعداد

پيش از تولد تو به صف ايستاده اند
تا راز زاد روز تو را بدانند
 تولدت مبارک
.
.
.
متن زيبا و رسمي تبريک تولد
زبان ما قاصر است از شکر نعمت تولد و حس بودن شما
در روز تولدت سر بر زمين سائيده و از درگاه حضرت حق نهايت سپاس خود را بجا آورده
و برايت  سالهاي سال عمر با عزت و برکت خواستاريم .
باشد که بقاء عمرت با عزت و سربلندي و توام با خدمت باشد . . .
.
.
.
پيامک تولد
امشب چه شبي روشن و زيبا و مصفاست / احسنت، به اين جشن دل انگيز که برپاست
گويا که گلي پاي نهاده ست به گيتي / کز فرّ و شرف، آبروي جمله ي گلهاست . . .
تولدت مبارک
 
منبع:www.radsms.com
 
 
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:15 ::  نويسنده : عله

توکل به هر چي که خدا بخواد !(توکل به خدا)
- شناسنامت رو بيار تمديد اعتبار بزن !
- بابام داره ميره کربلا  -   واجب يا عمره !!؟!!
- ? تا قند آوردم ، ?تا براي تو ?تا براي خودم !
- هر اونس طلا  ???? اونسه !
- رفتيم فرودگاه سوار قطار شديم رفتيم مشهد !
- کنترل نامحدود ! (کنترل نا محسوس)
- خدا دعا کن که من ياد بگيرم !
 
منبع:www.radsms.com
 
 
 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 9:5 ::  نويسنده : عله
دانه هايي از عشق کاشتم
و خوشه هايي از غم برداشتم
خيانت
تکرار
و رويش نفرت. ...
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
هرچه ها ميکنم
گرم نميشود خاطرم
بوي تعفن خيانت از دهانم ميآيد
هــــــــــا....
خاطر من و
خيال تو و
خيل خيانت ...
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
هميشه تاريکي کريه نيست !
آبروي نور را برده اين خيانت روشن.
 
منبع:www.radsms.com
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:اس ام اس, :: 8:14 ::  نويسنده : عله

 

 
غضنفر هي نگاه به گوشيش ميکرده و ميخنديده ، بهش ميگن اس ام اس اومده ؟
 
ميگه آره ، ميگن چيه ؟ ميگه يکي هي اس ام اس ميده Low Battery !!! 
ارسال شده توسط شيدا
شعر غضنفر براي دوست دخترش:
صبح كه دره پنجرمون وا ميشه
عصر كه در پنجرمون وا ميشه
شب كه در پنجرمون وا ميشه
واي كه چقدر پنجرمون وا ميشه !!!
ارسال شده توسط پريسا
من به تو دل دادم که به من قلوه دهي
دل ندادم که به من بادمجان و دلمه دهي
ارسال شده توسط درنا
 
زن خوب ? تا خصلت بايد داشته باشه
 
الف) نجيب باشه : يعني با جيب آدم کاري نداشته باشه
 
ب) خانه دار باشه : يعني از خودش خانه داشته باشه
 
ج) مثل ماه باشه : يعني شبا بياد و صبحها بره خونه باباش
ارسال شده توسط فرهاد
يارو ميره ته استخر تا مياد بالا مي گه : کاشي کاره عجب نفسي داشته !!!
ارسال شده توسط تارا
غضنفر تو جاده داشته رانندگي مي کرده ، يهو ميبينه يه کاميون داره از روبروش مياد،ميزنه رو ترمز ميبينه ترمزش نمي گيره. رفيقشو صدا مي کنه مي گه : اصغر اصغر پاشو تصادفو ببين
ارسال شده توسط رضا
 
منبع:www.radsms.com
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 8:12 ::  نويسنده : عله

 ما شقايق هاي باران خورده ايم / سيلي نا حق فراوان خورده ايم

ساقه احساسمان خشکيده است / زخم ها از باد و طوفان خورده ايم
.
.
.
سرافرازم نمي سازي به دشنامي و پيغامي
اگر صلح است پيغامي وگر جنگ است دشنامي . . .
.
.
.
هرکـس به طريقي دل ما ميشکند / بيگانه جدا ، دوست جدا ميشکند
بيگانه اگر ميشکند حرفي نيست / من در عجبم دوست چرا ميشکند . . .
.
.
.
هر چند که از آينه بي رنگ تر است / از خاطر غنچه ها دلم تنگ تر است
بشکن دل بي نواي ما را اي رفاقت ! / اين ساز شکسته اش خوش آهنگ تر است . . .
.
.
.
بهر امتحان اي دوست گر طلب کني جان را
آنچنان برافشانم کز طلب خجل ماني . . .
 
منبع:www.radsms.com
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 8:11 ::  نويسنده : عله

 

 
اين دست هاي خالي و ساده دخيلتان ، ما را فقط به رسم رفاقت دعا کنيد . . .
.
.
.
مي کشي آه و در چشم هايت / مي رمند آهوان دسته دسته
در گلويت ترک مي خورد بغض / التماس دعا! دل شکسته . . .
.
.
.
ز مردم دل بکن ياد خدا کن / خدا را وقت تنهايي صدا کن
در آن حالت که اشکت مي چکد گرم /  غنيمت دان و ما را هم دعا کن . . .
.
.
.
در اين روزها و شبهاي مقدس نيم نگاهي را محتاجم
که دوستي به پهناي قلب مهربانش به سوي کلبه ي ويرانه ي دل من بيندازد
پس اي مهربان التماس دعا
 
 
منبع:www.radsms.com
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 8:9 ::  نويسنده : عله

 روزگاري يک کشاورز در روستايي زندگي مي کرد که بايد

پول زيادي را که از يک پيرمرد قرض گرفته بود، پس مي داد.
کشاورز دختر زيبايي داشت که خيلي ها آرزوي ازدواج با او را داشتند. وقتي پيرمرد طمعکار متوجه شد کشاورز نمي تواند پول او را پس بدهد، پيشهاد يک معامله کرد و گفت اگر با دختر کشاورز ازدواج کند بدهي او را مي بخشد، و دخترش از شنيدن اين حرف به وحشت افتاد و پيرمرد کلاه بردار براي اينکه حسن نيت خود را نشان بدهد گفت :  اصلا يک کاري مي کنيم، من يک سنگريزه سفيد و يک سنگريزه سياه در کيسه اي خالي مي اندازم، دختر تو بايد با چشمان بسته يکي از اين دو را بيرون بياورد. اگر سنگريزه سياه را بيرون آورد بايد همسر من بشود و بدهي بخشيده مي شود و اگر سنگريزه سفيد را بيرون آورد لازم نيست که با من ازدواج کند و بدهي نيز بخشيده مي شود، اما اگر او حاضر به انجام اين کار نشود بايد پدر به زندان برود.
اين گفت و گو در جلوي خانه کشاورز انجام شد و زمين آنجا پر از سنگريزه بود.
در همين حين پيرمرد خم شد و دو سنگريزه برداشت.
دختر که چشمان تيزبيني داشت متوجه شد
او دو سنگريزه سياه از زمين برداشت
و داخل کيسه انداخت. ولي چيزي نگفت !
سپس پيرمرد از دخترک خواست که يکي از آنها را از کيسه بيرون بياورد.
تصور کنيد اگر شما آنجا بوديد چه کار مي کرديد ؟
چه توصيه اي براي آن دختر داشتيد ؟
اگر خوب موقعيت را تجزيه و تحليل کنيد مي بينيد که سه امکان وجود دارد :
1ـ دختر جوان بايد آن پيشنهاد را رد کند.
2ـ هر دو سنگريزه را در بياورد و نشان دهد که پيرمرد تقلب کرده است.
3ـ يکي از آن سنگريزه هاي سياه را بيرون بياورد و با پيرمرد ازدواج کند
تا پدرش به زندان نيفتد.
لحظه اي به اين شرايط فکر کنيد.
هدف اين حکايت ارزيابي تفاوت بين تفکر منطقي و تفکري است
که اصطلاحا جنبي ناميده مي شود.
معضل اين دختر جوان را نمي توان با تفکر منطقي حل کرد.
به نتايج هر يک از اين سه گزينه فکر کنيد، اگر شما بوديد چه کار مي کرديد ؟!
و اين کاري است که آن دختر زيرک انجام داد :
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 8:8 ::  نويسنده : عله

 آداب و رسوم پيش از نوروز

http://radsms.com
خانه‌ تکاني
اصطلاح خانه تکاني را بيشتر در مورد شستن، تميز کردن، نوخريدن، تعمير کردن ابزارها، فرش‌ها و لباس‌ها که به مناسبت فرا رسيدن نوروز صورت مي‌گيرد، به‌کار مي‌گيرند. در خانه ‌تکاني که سه تا چهار هفته طول مي‌کشد، بايد تمام وسيله‌هايي که در خانه است جابه‌جا، تميز و تعمير بشوند و دوباره در جاي خود قرار بگيرند. بعضي از وسيله‌هاي سنگين وزن مثل؛ فرش‌ها، تابلوها، پرده‌ها و وسيله‌هاي ديگر فقط سالي يک‌بار، آن هم در خانه‌تکاني نوروزي جا به جا و تميز مي‌شوند. در برخي از شهرهاي آذربايجان، نخستين چهارشنبه‌ي ماه اسفند (چهارشنبه موله) به شستن و تميز کردن فرش‌هاي خانه اختصاص دارد.
ادامه در لينک زير
 
پنج‌شنبه‌ي آخر سال
يکي از آيين‌هاي کهن پيش از نوروز، ياد کردن از مردگان است؛ به ويژه خانواده‌هايي که در طول سال، عزيزي را از دست داده‌اند. رفتن به زيارتگاه‌ها و زيارت اهل قبور در پنج‌شنبه و نيز روز پيش از نوروز و بامداد نخستين روز سال، رسمي همگاني است. همچنين رسم است که ايرانيان در موقع سال تحويل به زيارت حرم امامان (ع) و امامزادگان مي‌روند.
 
کاشتن سبزه
اسفند، ماه پاياني و زمستاني، هنگام کاشتن دانه و غلّه است کاشتن«سبزه‌ي عيد» به صورت نمادين، از روزگاران کهن، در همه‌ي خانه‌ها و در بين همه‌ي خانواده‌ها مرسوم است. در ايران کهن، بيست و پنج روز پيش از نوروز، در ميدان شهر، دوازده ستون از خشت خام برپا مي‌کردند؛ يک ستون گندم، يک ستون جو، و به ترتيب برنج و باقلا، کاجيله (گياهي است از تيره‌ي مرکبات، که ساقه‌ي آن به ??سانتي‌متر مي‌رسد)، ارزن، ذرت، لوبيا، نخود، گنجد، عدس و ماش مي‌کاشتند. در ششمين روز فروردين، با سرود و ترنم و شادي اين سبزه ها را  مي‌کندند و براي فرخندگي به هرسومي پراکندند. امروز در همه‌ي خانه‌ها رسم است که ده روز يا دو هفته پيش از نوروز، در ظرف‌هاي کوچک و بزرگ، کاسه، بشقاب، پشت کوزه و … دانه‌هايي چون گندم، عدس، ماش و … مي‌کارند. در برخي از شهرهاي آذربايجان، سومين چهارشنبه به خيس کردن و کاشتن گندم و عدس براي سبزه‌هاي نوروزي اختصاص دارد.
 
سفره‌ي هفت‌سين
جمع شدن همه‌ي اعضاي خانواده در موقع سال تحويل در کنار سفره‌ي هفت‌سين از رسم‌ها و باورهاي قديمي است. در سفره‌هاي هفت‌سين، هفت روييدني خوراکي قرار دارد که نام‌آنها با حرف«س» آغاز مي‌شود، مانند؛ سيب، سبزه، سنجد، سماق، سير، سرکه، سمنو و مانند اينها که نماد فراواني فرآورده‌هاي کشاورزي است. علاوه بر آن،قرآن، آينه، شمع، ظرفي شير، ظرفي آب که نارنجي در آن است. تخم‌مرغ رنگ شده، ماهي قرمز، نان و سبزي، گلاب، گل، سکه و قرآن نيز زينت بخش سفره‌ي هفت‌سين است که در بيشتر خانه‌ها تا روز سيزده پهن است.
 
منبع:www.radsms.com
 


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 8:7 ::  نويسنده : عله

 قناعت پيشه کردن، از عزت نفس است.

احمق ترين خلق کسي است که خود را عاقلترين خلق بداند.
آفت وقار و هيبت مرد، شوخي است.
اگر چشم دل بينا نباشد، شنوائي گوش سودي ندهد.
با نيکان بدي مکن، چه آنان را از نيکي باز مي داري.
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 8:5 ::  نويسنده : عله

 

 
وقت تحويل سال، همه اعضاي خانواده در خانه هاي خود گرد هم مي آيند و در کنار سفره نوروزي مي نشينند.
شمع ها يا چراغ هاي خانه را پيش از تحويل سال روشن مي کنند و سکه هايي لاي قرآن مي گذارند.
پس از تحويل سال، همه اعضاي خانواده به يکديگر عيد مبارکي مي گويند. آنگاه بزرگ خانواده دعاي تحويل سال رامي خواند و ديگران آن را تکرار مي کنند و سپس بزرگ خانواده قرآن رامي گشايد و هفت سوره يا هفت آيه از قرآن را که با کلمه
 
سلام آغاز مي شود، مي خواند.
باخواندن اين آيات، آفت ها و بلاهاي آسماني و زميني و ابليس و شيطان را از محيط خانه و خانواده دور مي کنند و سلامت و آرامش را به خانه در سال نو مي آورند. آنگاه به رسم تبرک، بزرگ خانه به هر يک از اعضاي خانواده سکه اي که آنها را در لاي قرآن گذاشته است مي دهد. در اين هنگام دهان خود را با شيريني سفره نوروزي شيرين مي کنند.
حضرت امام صادق عليه السلام به معلى بن خنيس فرمودند : چون روز نوروز شود، غسل کن و پاکيزه‏ترين جامه‏هاى خود را بپوش و به بهترين بوهاى خوش خود را خوشبو گردان و در آن روز را روزه بدار.
پس چون از نماز و نافله‏هاى آن فارغ شوى چهار رکعت نماز بگذار (يعنى هر دو رکعت به يک سلام) و در رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره «انا انزلنا» بخوان و در رکعت دوم، بعد از حمد ده مرتبه سوره «قل يا ايها الکافرون» و در رکعت سوم، بعد از حمد ده مرتبه سوره «قل هو الله احد» و در رکعت چهارم، بعد از حمد ده مرتبه «قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس» بخوان و بعد از نماز به سجده شکر برو و اين دعا بخوان:
«اللّهمَّ صلِّ على محمد و آل محمد الاوصياء المرضيين و على جميع انبيائک و رسلت بافضل صلواتک و بارک عليهم بافضل برکاتک وصل على ارواحهم و اجسادهم. اللهم بارک على محمد و آل محمد و بارک لنا فى يومنا هذا الذى فضّلته و کرّمته و شرّفته و عَظّمت خطره. اللهم بارک لى فيما انعمت به علىّ حتى لا اشکر احداً غيرک و وسّع علىَّ فى رزقى يا ذاالجلال و الاکرام. اللهم ما غاب عنّى فلا يغيبنَّ عنى عونک و حفظک و ما فقدتُ من شى‏ءٍ فلا تفقد نى عونک عليه، حتى لا اتکلَّف ما لا احتاج اليه يا ذاالجلال و الاکرام»
چون چنين کنى گناهان پنجاه ساله تو آمرزيده شود .
و بسيار بگو: «يا ذالجلا ل و الاکرام».
با آرزوي سالي سرشار از پيروزي و موفقيت براي شما
و آرزوي ظهور آقا امام زمان (عج)
 
منبع:www.radsms.com


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 8:1 ::  نويسنده : عله

 دانشمندان شهر حيف نون اينا کشق کردند

“انسان هايي که بيشتر عمر مي کنند ديرتر مي ميرند” !
.
.
.
خر کردن چيست ؟
ايجاد اعتماد به نفس کاذب در فرد ، براي انجام کاري احمقانه !
.
.
.
ضرب المثل جديد
“نه خورديم نون گندم ، نه ديديم دست مردم” !
.
.
.
ديروز به مردِ عشق گفتي : مرده !
حالا چه شده که او دلت را برده ؟
از کله من هوش و ذکاوت رفته ؟
يا اينکه به کله تو چيزي خورده ؟!
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 7:59 ::  نويسنده : عله
دانشمندان شهر حيف نون اينا کشق کردند
“انسان هايي که بيشتر عمر مي کنند ديرتر مي ميرند” !
.
.
.
خر کردن چيست ؟
ايجاد اعتماد به نفس کاذب در فرد ، براي انجام کاري احمقانه !
.
.
.
ضرب المثل جديد
“نه خورديم نون گندم ، نه ديديم دست مردم” !
.
.
.
ديروز به مردِ عشق گفتي : مرده !
حالا چه شده که او دلت را برده ؟
از کله من هوش و ذکاوت رفته ؟
يا اينکه به کله تو چيزي خورده ؟!
.
.
.
بس که صدا نزدي اسمم را
“جانم” ي که برايت کنار گذاشته بودم ، گنديد !
.
.
.
توجه : امتحانات از آنچه در برنامه امتحاني مي بينيد به شما نزديکترند !
.
.
.
در سه حالت ميتوني براي “ديگران” مهم باشي :
??خوشگل باشي
??پولدار يا مشهور باشي
??بميري !
.
.
.
حيف نون مي ره عيادت مادرزنش. مي پرسه “بهتري؟”
مادرزنش مي گه: “تبم قطع شده ولي گردنم هنوز درد مي کنه…”
حيف نون مي گه: “انشاالله اون هم قطع مي شه!”
.
.
.
يادم آيد روز ديرين
خوب وشيرين
اول ترم
وقت بسيار درس اندک …
حال اينک روز آخر
روز تلخ امتحانات
آخر ترم
وقت اندک
درس بسيار ، درس بسيار ، درس بسيار !
.
.
.
توي رستوران، ليوان رو بر عکس گذاشته بودند روي ميز
حيف نون مي ره مي نشينه سر ميز، مي گه:
“اين چه ليوانيه که سر نداره؟!”
بر عکسش مي کنه، مي گه:
“چه جالب! ته هم نداره!”
.
.
.
غضنفر ميره رستوران ميگه : جوجه دارين ؟
گارسون : آره
ميگه : دونش بدين نميره !
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 9:39 ::  نويسنده : عله

 



پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 9:33 ::  نويسنده : عله

 

9عدد اطراف را جمع کن تا همه برن



پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 9:20 ::  نويسنده : عله


درباره وبلاگ


علی دانش آموزی نمونه در مدرسه ای نمونه. علی ااااااااااااااااااااااااااااک
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1