مدرسه عشق
مدرسه ی نمونه آزادگان
 
 
چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 22:19 ::  نويسنده : عله

 اخترشناسان به کمک تلسکوپ فضایی کپلر موفق شده‌اند شش سیاره سنگی و گازی را در اطراف ستاره‌ای خورشید مانند کشف کنند. این منظومه که کپلر11 نام گرفته، دوهزار سال‌نوری از زمین فاصله دارد. جك لیساور، دانشمند سیاره‌شناس و عضو گروه علمی تلسكوپ فضایی كپلر در مركز تحقیقات فضایی امیز ناسا در گفتگو بابخش خبری ناسا  گفت: «منظومه سیاره‌ای كپلر11 بسیار هیجان‌انگیز است. هم به‌شكل جالبی جمع‌وجور است، هم تخت است (همه سیارات شبیه به منظومه‌شمسی در یك صفحه دوران می‌كنند) و از همه جالب‌تر اینكه تعداد زیادی از سیارات غول‌پیكر در فاصله نزدیكی از ستاره خود دوران می‌كنند. ما اصلا فكرش را هم نمی‌كردیم كه چنین منظومه‌ای بتواند وجود داشته باشد».

 
http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/2/kepler11system-small.jpg

اخترشناسان به كمك تلسكوپ فضایی كپلر موفق شده‌اند شش سیاره سنگی و گازی را در اطراف ستاره‌ای خورشیدمانند كشف كنند. این منظومه كه كپلر11 نام گرفته، دوهزار سال‌نوری از زمین فاصله دارد.

جك لیساور، دانشمند سیاره‌شناس و عضو گروه علمی تلسكوپ فضایی كپلر در مركز تحقیقات فضایی امیز ناسا در گفتگو با بخش خبری ناسا گفت: «منظومه سیاره‌ای كپلر11 بسیار هیجان‌انگیز است. هم به‌شكل جالبی جمع‌وجور است، هم تخت است (همه سیارات شبیه به منظومه‌شمسی در یك صفحه دوران می‌كنند) و از همه جالب‌تر اینكه تعداد زیادی از سیارات غول‌پیكر در فاصله نزدیكی از ستاره خود دوران می‌كنند. ما اصلا فكرش را هم نمی‌كردیم كه چنین منظومه‌ای بتواند وجود داشته باشد».

 

به عبارت دقیق‌تر، كپلر11 كامل‌ترین و فشرده‌ترین منظومه سیاره‌ای شناخته شده پس از منظومه‌شمسی است.

 

لیساور ادامه داد: «تاكنون ستارگان معدودی را شناخته‌ایم كه یك سیاره از مقابلشان عبور كند، ولی كپلر11 اولین منظومه‌ای است كه بیش از 3 سیاره آن از مقابل قرص ستاره مركزی عبور می‌كنند. مطمئنا خیلی كمتر از 1درصد از ستارگان كهكشان دارای منظومه‌هایی شبیه به كپلر11 هستند، اما مشخص نیست كه این نسبت یك در هزار، یك در ده‌هزار و یا یك در میلیون باشد. دلیلش هم این است كه این منظومه فعلا تنها منظومه در نوع خود است».

 

 

تمام سیاراتی كه به‌دور ستاره كپلر11 دوران می‌كنند، از زمین بزرگ‌ترند و بزرگ‌ترین آن‌ها در ابعاد اورانوس یا نپتون (با قطر 4 برابر زمین است. نزدیك‌ترین این سیارات، كپلر11ب ده‌برابر از زمین به خورشید نزدیك‌تر است و در فاصله 15 میلیون كیلومتری دوران می‌كند و خارجی‌ترین آن‌ها، كپلر11جی در نصف فاصله زمین از خورشید یعنی 75 میلیون‌كیلومتری دوران می‌كند. پنج سیاره اول بین 10 تا 47 روز طول می‌كشد تا یك بار به دور ستاره‌شان بگردند و این زمان برای دورترین سیاره 118 روز طول می‌كشد.

 

بدین ترتیب در مقایسه با منظومه شمسی، پنج‌سیاره از این منظومه از سیاره عطارد نیز به ستاره‌شان نزدیك‌ترند و سیاره ششم در فاصله بین مدار سیارات عطارد و ناهید جای می‌گیرد.

 

اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد این سیارات جزو كوچك‌ترین سیارات فراخورشیدی كشف‌شده دسته‌بندی می‌شوند. این سیارات تركیبی از سنگ و گاز هستند؛ بیشتر جرم آن‌ها را هسته سنگی تشكیل می‌دهد، اما بیشتر حجم سیاره مربوط به مواد گازی است.

 

هرچند زمان زیادی از كشف این منظومه سیاره‌ای نگذشته، اما دانشمندان احتمال می‌دهند با مطالعات دقیق‌تر و طولانی‌تر بتوان سیاره هفتم و شاید سیارات دیگری را در فواصل دورتر از این ستاره كشف كنند. البته فاصله سیارات تازه‌كشف‌شده تا ستاره مركزی به‌قدری نزدیك است كه بعید به‌نظر می‌رسد این سیارات توانایی میزبانی از حیات را داشته باشند». 

 

ارسال كننده:محمد كوشكی

منبع:خبرآنلاین



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:14 ::  نويسنده : عله

 ترفند اول: ارسال پیامک(اس ام اس) مجانی با ایرانسل

 

حتما شنیدید که با ایرانسل می تونید اس ام اس مجانی بفرستید البته این اس ام اس فقط برای طرف ارسال میشه که لطفا با من تماس بگیرید این اس ام اس مجاني وقتی که شما اعتبار ندارید خیلی بدردتون میخوره و طرف میفهمه که باید با شما تماس بگیره حالا اگه می خواهید طرز کارش رو یاد بگیرید به ادامه مطلب توجه فرماييد.

 

براي ارسال اين اس ام اس يعني "لطفا با من تماس بگيريد" بايد از فرمول زير استفاده كنيد:

#شمار ه ی مورد نظر*۱۵۰*

 

حالا پیام ارسال میشه البته این پیام رو فقط می تونید ایرانسل به ایرانسل بفرستید.

 

ترفند دوم: پخش موسیقی امام علی (ع) از طريق سيمكارت هاي ايرانسل

 

این ترفند یه کد دارد که وقتی اون رو وارد می کنید موسیقی امام علی(ع) برای شما پخش میشه وهیچ پولی هم برای شما نمی افته يا از اعتبارتون كم نميشه(۱۰۰ درصد رایگان) فقط کافیه ۱۵۹رو شماره گیری کنید، هركجاي ايران هم كه باشيد فرقي نميكنه.

 

موفق باشید.

 

اخطار: البته پخش موسیقی امام علی(ع) رايگان نيست(من خودم در سيمكارت اعتباري ايرانسل امتحان كردم، اعتبارش كم شد).



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : عله

 یکی از موارد متداول در کارتهای گرافیکی غیر اورجینال, کم بودن مقدار  RAM  آن می باشد, بطور مثال بسیاری ازکارتهای گرافیک تقلبی در اصل  16  ویا  32  مگابایتی هستند که بجای کارتهای  64  و در بعضی موارد  128  مگابایتی  فروخته می شوند.مورد دیگر در خصوص چیپپست های کارتهای گرافیک  می باشد به این صورت  که نوع  چیپ کارتهای گرافیک غیراورجینال با آ نچه که باید باشد و روی آن حک شده متفاوت است . بطور مثال چیپ بسیاری از کارتهای گرافیک  TNT2 تقلبی و از نوع SIS   میباشد . لازم به توضیح است که کارتهای گرافیک تقلبی موجود در بازار بیشتر از نوع کارتهای Ati 64 MB GeForce MX 400 ; GeForce MX 440 ; TNT2 32 MB می باشند وهمچنین دارای مارک و یا Brand  شرکت خاصی نیز نیستند و اصطلاحا No Name  میباشند .پیشنهاد می گردد در هنگام خرید حتما کارتهایی را انتخاب کنید که اولا از نظر گارانتی معتبر باشند و ثانیا متعلق به شرکت معروفی باشند(Gigabyte, ASUS,MSI ,PINE , …)

روشهای تشخیص

1-   ویندوز XP  کارتهای گرافیک  ATI 64 MB Radeon 7000  را بصورت اتوماتیک (p&p ) می شناسد و نیازی به نصب درایور ندارد . اما کارتهای گرافیک تقلبی حتما باید درایور آن نصب شود.

2-   بعد از نصب درایور کارت  گرافیک در قسمت SYSTEM   وارد پنجره Hardware    و بعد پنجره Device manager  شده در این قسمت کارت گرافیک نصب شده موجود می باشد ( Display Adaptor  ) . با انتخاب کارت گرافیک  و باز کردن پنجره  Driver File Details   اسم فایل درایور مربوط به کارت گرافیک S3 Savage  می باشد و همچنین در قسمت Provider    نیز اسم کمپانی S3  که یک کمپانی تولید چیپ های کارت گرافیک می باشد,  آمده است .

3-   در قسمت control Panel   با اجرای پنجره Display   وبا انتخاب آیتم Settings و بعد Advanced  در قسمت  adapter  مشخصات و همچنین مقدار حافظه کارت گرافیک را نمایش می دهد . اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که در قسمت Chip type بجای عبارت Ati Radeon 7000  مدل S3 savage 2000  و در قسمت Memory Size  نیز مقدار حافظه کارت بجای اینکه  64MB  باشد 32MB  است .

             



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:12 ::  نويسنده : عله

 
اگر شما هم در خانه يا محل کارتان دستگاه فکس نداريد ناراحت نباشيد چون مايکروسافت لطف کرده و مشکل رو حل کرده ! مايکروسافت امکان ارسال و دريافت فکس رو در حالت پيش فرض ويندوز غير فعال قرار داده که ما الان مي خواهيم با هم اين امکان را فعال کنيم پس با من همراه باشيد: - ابتدا از منوي
Start  وارد Control Panel  شويد وقتي Control Panel  باز شد به قسمت Printers & Faxes  وارد شويد. 
در قسمت چپ بالاي صفحه دو گزينه مشاهده مي کنيد : يکي 
Add a Printer  و دومي Set Up faxing  شما گزينه دوم را انتخاب کنيد . پس از کليک روي آن صفحه بايد مدت بسيار کمي منتظر بمانيد . سپس صفحه اي به نام Configuring Components  باز مي شود . ( دقت داشته باشيد بايد سي دي ويندوز در سي دي رام باشد در غير اين صورت ويندوز از شما مي خواهد که سي دي را در سي دي رام قرار دهيد و سپس گزينه OK  را بزنيد ) ويندوز به صورت اتوماتيک شروع به کپي کردن فايل هاي مربوط به فکس مي کند .... حالا ديگر شما يک فکس بر روي کامپيوتر خود داريد که بوسيله آن مي توانيد به هر کجاي دنيا فکس ارسال کنيد



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:11 ::  نويسنده : عله

 ابتدا روی عکس یک بار راست کلیک کرده پس ظاهر شدن پیغام خطا ok  را انتخاب کرده این بار کلید سمت چپ موس را نگه داشته و در حالی که چپ کلیک موس را نگه داشته راست کلیک را فشار میدهیم میبنید راست کلیک عمل میکند



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:10 ::  نويسنده : عله

 شاید ویندوز شما هم به این مشکل دچار شده باشد که هنگام خاموش کردن سیستم ، 

مدت زمانی نسبتا زیادی طول بکشد تا کامپیوتر به طور کامل خاموش شود. اما نگران نباشید 
، با استفاده از این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید کاری کنید 
که سرعت خاموش شدن کامپیوترتان تا چندین برابر سریع تر شود.

بدین منظور:
ابتدا در منوی 
start  گزینه ی run  را انتخاب کنید و در آن عبارت regedit  را تایپ کنید و کلید
 
Enter
 را بفشارید.
پس از باز شدن رجیستری به دنبال این مسیر بگردید :
 
hkey_current_user/controlpanel/desktop  
حال در پنجره ی سمت راست عبارت 
hangapptimeout  راخواهید داشت
. روی عبارت مذکور دوبار کلیک کنید و بجای عدد موجود عددی کمتر را وارد کنید.
تنها دقت کنید که عددی که وارد می کنید نباید کمتر از  100  باشد



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : عله

 با بهره گیری از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید سرعت دریافت(دانلود) اطلاعات از طریق اینترنت را در مرورگر اینترنت اکسپلورر تا چندین برابر افزایش دهید.

برای بالا بردن سرعت دانلود:
1- بر روی جای خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و 
Properties  را انتخاب کنید.
2- تب 
Desktop  را برمیگیزینیم.
3- بر روی دکمه 
Customize Desktop  کلیک میکنیم.
4- در پنجره باز شده به تب 
Web  می رویم.
5- بر روی دکمه 
Properties  کلیک میکنیم.
6- در پنجره باز شده به تب 
Download  می رویم.
7- سپس تیک گزینه 
Limit hard-disk usagefor this page to  را میزنیم. 
8- بعد در مقدار فیلد 
Kilobytes  را به عدد  9.000  تغییر میدهیم.
9- در پایان 
OK  را زده و خارج میشویم



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:0 ::  نويسنده : عله

  خطاهای زیر نشانگر مانع اتصال شده شما به اینترنت می باشد:
600 . اگر سیستم در حال شماره گیرى باشد و دوباره شماره گیرى نمایید این خطا نمایش داده می شود .
601 . راه انداز Port بى اعتبار مى باشد .
602 . Port هم اکنون باز مى باشد براى بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجددا راه اندازى نمود.
603 . بافر شماره گیرى بیش از حد کوچک است .
604 . اطلاعات نادرستى مشخص شده است .
605 . نمى تواند اطلاعات Port را تعیین کند .
606 . Port شناسایى نمى شود .
607 . ثبت وقایع مربوط به مودم بى اعتبار مى باشد .
608 . راه انداز مودم نصب نشده است .
609 . نوع راه انداز مودم شناسایى نشده است .
610 . بافر ندارد .
611 . اطلاعات مسیر یابى غیر قابل دسترس مى باشد .
612 . مسیر درست را نمى تواند پیدا نماید .
613 . فشرده سازى بى اعتبارى انتخاب شده است .
614 . سرریزى بافر .
615 . Port پیدا نشده است .
616 . یک درخواست ناهمزمان در جریان مى باشد .
617 .Port یا دستگاه هم اکنون قطع مى باشد .
618 . Port باز نمى شود. ( وقتى رخ مى دهد که یک برنامه از Port استفاده کند ).
619 . Port قطع مى باشد (وقتى رخ مى دهد که یک برنامه از Port استفاده کند).
620 . هیچ نقطه پایانى وجود ندارد .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 21:59 ::  نويسنده : عله

 ۱  برای اینکه  فولدری را پنهان کنید که فقط خودتان از آن خبر داشته باشید باید به روش زیر عمل کنید . اول فولدر مورد نظر خود را به حالت Rename در بیاورید  سپس دکمه ی Alt را پایین نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید و اینتر بزنید. خوب حالا فولدر شما بی نام شد. برای اینکه آیکنش را هم غیب کنید ، روی پوشه راست کلیک کنید و Properties را کلیک کنید . سپس از پنجره ی باز شده روی تب Customize کلیک کنید و بعد روی دکمه ی Change icon کلیک کنید. در میان آیکن ها یک فضای خالی هست در صورتی که این فضای خالی خودش یک آیکن است .آنرا انتخاب می کنید و پنجره ها را OK می زنید. حال فولدر شما غیب شده  و دیگر کسی نمی تواند فولدر شما را باز کند.  

۲ برای اینکه  فولدری را پنهان کنید که فقط خودتان از آن خبر داشته باشید باید به روش زیر عمل کنید. بالای فولدر و یا فایل خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و بعد Hidden را تیک بزنید حالا شکل فولدر شما کمی خجل شد. برای این که کاملا پنهان شود به Control Panel رفته و بالای Folder Options دو بار کلیک کرده و گزینه View را انتخاب کرده و گزینه Do not Show Hidden Files and Folders را تیک بزنید و ok کنید



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : عله

 در هر محیطی که باشید می توانید با فشار دکمه Print Screen از کل صفحه عکس بگیرید. عکس گرفته شده در Clip Board ویندوز کاپی می شود.حالا برنامه Paint و یا Adobe Photoshop  را باز کنید. سپس دکمه های Ctrl+V را فشار دهید تا عکس گرفته شده Paste شود. حال برای ذخیره عکس از منوی File گزینه Save  را انتخاب کنید. و اگر دکمه alt+print screen را بفشاریم فقط آنجا را عکس می گیرد که شما کار می کنید  یعنی دکمه Alt+Print Screen  فقط از پنجره فعال عکس می گیرد

 



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 21:57 ::  نويسنده : عله

 ممکن است شما نیز دوست داشته باشید پسورد ایمیل و آیدی خود را در سایت یاهو عوض کنید. این کار به چند طریق انجام میشود که تعدادی از آنها در ترفندستان معرفی شده است. از آنجا که کاربران یاهو مسنجر بسیار زیاد هستند این بار قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید پسورد یاهو خود را از طریق یاهو مسنجر تعویض نمایید.

۱- با ID و پسورد خودتان در یاهو مسنجر لوگین شوید.
2- از منوی Messenger وارد قسمت Messenger Yahoo! Account Info شوید. Yahoo! Messenger در این حالت شما را به صفحه خاصی هدایت می کند . 
3- در صفحه باز شده میبیاست مجددأ پسورد خود را وارد نمایید. 
4- در صفحه باز شده بر روی عبارت آبی رنگ Change Password کلیک کنید. 
5- حال پسورد قدیمی و سپس پسورد جدید خود را وارد کنید.
6- در پایان برای ثبت اطلاعات بر روی Save کلیک کنید. 
از این پس باید برای ورود به ID و ایمیل خود از پسورد جدید وارد شده استفاده کنید



یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 21:49 ::  نويسنده : عله
شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : عله

 اول Notepad را باز کنید و دستور shutdown -s -txx

 

را وارد کنید و بعد انرا با فرمتbat سیو کنید

نکته:جای x باید زمان را قرار دهید

حال شما رایانه را رها کنید حالا هر وقت قربانی رایانه را روشن کند بعد از زمانی خاموش می شود

پادزهر: در run دستورshutdown -a را وارد کنید



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : عله

 اول Notepad را باز کنید و دستور shutdown -s -txx

 

را وارد کنید و بعد انرا با فرمتbat سیو کنید

نکته:جای x باید زمان را قرار دهید

حال شما رایانه را رها کنید حالا هر وقت قربانی رایانه را روشن کند بعد از زمانی خاموش می شود

پادزهر: در run دستورshutdown -a را وارد کنید



 برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1-روی پوشه مورد نظر راست کلیک کنید

2-یک میانبر بسازید وآن را روی Desk Top قراردهید.(Shortcut)

3-روی میانبر مربوطه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

4-در پنجره Properties به قسمت Shortcut بروید و در در حوزه Key Shortcut از یک کلید و یا از تر کیب دو یا چند کلید با یکدیگر استفاده کنید (یعنی گرفتن توام سه کلید Ctrl+Alt+M یا  ...+Ctrl+Shift )و در آخر با کلیک بر روی Ok کار را به پایان ببرید.

 

لازم به ذکر است که این ترفند فقط در حالتی امکان پذیر است که شما میانبر را روی Desktopداشته باشید.



 برای این کار کافیست در صفحه اصلی مسنجر,جایی که لیست دوستان قرار دارد ,روی Message در بالای مسنجر کلیک کنید.حالا  بر روی File بروید و گزینه 
TO USER CHAT GOرا بر گزینید بدین ترتیب صفه باز می شود که دارای دو بخش می باشد.بر روی قسمت مورد نظر کلیک کرده و ID مورد نظر را تایپ کنید و گزینه Ok 
را بزنیدحالا اگر شخص مورد نظر Online بوده ودر ChatRoomباشد وارد رياRoom او میشوید واگرOnline نباشد یا داخل Chat Room نباشددوباه پیغامی به این مضمون روی صفحه ظاهر میشود USER IS NOT IN THE CHAT OOM .



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 18:40 ::  نويسنده : عله

 برای فعال کردن این امکان فقط کافی است کلید های زیر را با هم فشار دهید

Left Alt + Left Shif + Num Lock

حالا باید روی گزینه ok کلیک کنید.
توجه داشته باشید که اول باید کلید Num Lock روشن باشد و سپس با انگه داستن دست خود بر روی 
 کلید های کنار صفحه کلید می توانید موس را به حرکت در آورید

 (۸.4.2.6)



 فرض کنید در درایو D یک پوشه به نام Video وجود دارد و ما می خواهیم برای این پوشه یک فایل تصویری به نام H. jpgرا به انوان پس زمینه این پوشه قرار دهیم. 

1-برنامه Notepadراجرا کنیدسپس بر روی  file کلیک و گزینه Save Asرا انتخاب نمایید .در پنجره Save As, گزینه Save As Type را انتخاب کنید.در پنجرهSave As ,گزینه Save As Type را بر روی All File تنظیم و فایل را به نام Desktop.ini در مسیر فرضی که در بالا به آن اشاره کرد یم یعنی D:\Video کپی و ذخیره کنید.


2-فایل فرضی تصویری بالا که نام آن  H. jpg بود را در همین مسیر یعنی D:\Videoکپی نمایید دقت کنید حتمآ باید خود عکس را کپی کنید نه میانبر آن را(Shortcut ).
3-فایل Desktop.ini را توسط برنامه Notepad و عینآ دستورات زیر را در آن تایپ نماید                     [{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706ECK}]
                       IconArea_Image=D:\Vedio\H.jpg


دقت داشته باشید که چون پوشه Vedio  در درایو Dمد نظر قرار داده بودیم, نام آن را نوشتیم.شما با توجه به به مسیر پوشه مورد نظرتان و درایو مربوط آن بایدمسیر صحیح را جلوی عبارت IconArea_Image به صورت کاملآ صحیح  تایپ کنید.
4-حالا باید به این پوشه یعنی vedio صفت یا ویژ گی مربوط ((سیستم)) که در اصطلاح به آن System Folder Attribute می گویند را اختصاص دهیم.برای  این کار از منوی Start گزینه
Run و سپس دستور CMD را وارد می کنیم تا وارد محیط Command Prompt شویم.اکنون مطابق نوشته زیر عمل کنید:                      "Attrib +S "D:\Vedio
بین دو کلمه Attrib و S+ یک فاصله(Spase) و بین دو کلمه S+و "D:\Vedio" هم یک فا صله وجود دارد و مسیر مشخص شده پوشه نیز حتمآ باید (" ") باشد.
5-عملیات با موفقیت به اتمام رسید. همانطور که اشاره شد من از پوشه فرضی vedio در درایو D  استفاده کردم  شما می توانید جای این دو عبارت از هر پوشه و درایوی که می خواهید استفاده کنید.



 برای اين کار برنامه Ienternet Explorer امکان جالبي را برايمان فراهم مي کند

IE يک ويژگي به نام From Auto complete براي پر کردن خودکارفرم ها دارد و شما زماني که يک با فرم را پر مي کنيد IE اطلاعات را ذخيره و دفعات بعد از آن استفاده مي کند.

اگر اين امکاندر IE شما فعال نيست کافي است براي فعال کردن مراحل زير را دنبال کنيد:

پس از باز کردن IE از منوي Tools گزينه Ienternet Options را انتخاب کنيد در پنجره ظاهر شده در بخش Contentگزينه Auto Complete را انتخاب کنيد و سپس در پنجره ظاهر شده دربخش Use Auto Complete For گزينه Forms را فعال سازيد. از اين پس اي امکان در IE شما فعال است.



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 16:57 ::  نويسنده : عله

 yahoo يک امکان تقريبا پنهاني دارد که به صورت کامل و ظاهري در اختيار کاربرانش قرار نداده است. توست اين امکان شما مي توانيد ID خود را به صورت کامل از Server ياهو حذف کنيد و بعد از اين کار اين کار هم هيچ راه برگشتي هم وجود ندارد پس حسابي مواظب باشيد که ID هاي مهم خود را براي اين کار استفاده نکنيد . شما با رفتن به آدرس زير وارد صفحه اي از سايت ياهو مي شويد که با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور IDکه می خواهيد حذف شود وارد صحفه ديگری خواهيد شد

حالا در پايين صفحه مجددا کلمه عبور همان ID را وارد کنيد و روی کلمه yes يا همانaccount terminate this کليک کنيد

ID شما کاملا از روی server ياهو پاک شد

http://edit.yahoo.com/config/delete/_user

 



 براي ديدن يک متن 2 نکته مهم است:فونت و Character Set

لذا زماني که کامپيوتر گيرنده فونت فارسي را داشت باشد بايد Character Set آن را درست تنظيم کرد تا متن مذکور قابل خواندن باشد . براي اين کار کافي است از منوی view گزينه Encoding وسپس (windose) یا(arabic يا UTF-8 )را انتخاب کنيد تا بتوانيد ايميل را بخوبي مشاهده کنيد.

 



 ممکن است شما در اتاق chat باشید و با voice حرفی میزنید که بقیه را عصبانی میکند و آنها شما را Ignore یا boot میکنند ویا اینکه از Room بیرون میشوید

شما میتوانید با این ترفند کاری کنید که اسمتان در گوشه سمت چپ صفحه نباشد ولی صدایتان در اتاق باشد

وقتی یاهو مسنجر بالا آمد IDتان را بنویسد و بعد در قسمت login نام room مورد نظر را بدهید. وقتی وارد اتاق شدید talk خودتان را به کار بیاندازید و بعد logout را بزنید و سریع چند بار بر رویtalkتان کلیک کنید تا فعال شود. اگر نتوانستید خلاص شوید در قسمت server آخرین IP را بردارید.



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 16:46 ::  نويسنده : عله

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که که دنبال مطلبی درون سایتی باشیدولی آن را نیابید. از طرفی در ان سایت امکانsearch و جست و جو هم وجود ندارد در چنین مواقعی چه میکنید؟در اکثر متورهای جستوجو گر امکان محدود کردن جستوجودر یک سایت مشخس وجود دارد .کافی است به سایت جستوجوگر مورد نظرتان (google, altavista, yahoo! و....) رفته ودر محل تایپ عبارت زیر را وارد کنید

site:http://www.sitename.com/search term

دقت کنید که به جای sitename نام سایت مورد نظر وبه جای search term عنوان مورد نظر را تایپ کنید

ترفندsite:http://www.hosseinsonic.com/



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 16:46 ::  نويسنده : عله

 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که که دنبال مطلبی درون سایتی باشیدولی آن را نیابید. از طرفی در ان سایت امکانsearch و جست و جو هم وجود ندارد در چنین مواقعی چه میکنید؟در اکثر متورهای جستوجو گر امکان محدود کردن جستوجودر یک سایت مشخس وجود دارد .کافی است به سایت جستوجوگر مورد نظرتان (google, altavista, yahoo! و....) رفته ودر محل تایپ عبارت زیر را وارد کنید

site:http://www.sitename.com/search term

دقت کنید که به جای sitename نام سایت مورد نظر وبه جای search term عنوان مورد نظر را تایپ کنید

ترفندsite:http://www.hosseinsonic.com/



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 16:42 ::  نويسنده : عله

 حتما با وبلاگهایی رو به رو شده اید که راست کلیک را ممنوع کردند و به جای آن یک پیغام ظاهر میشود اگر در این صفحات احتیاج ضروری به راست کلیک داریدبه روش زیر عمل کنید

ابتدا با کلید موس راست کلیک کنید و بدون آنکه انگشت خود را از روی موس بردارید کلید ESC را فشار دهید تا پنجره پیغام بسته شود. سپس انگشت خود را از روی موس بردارید خواهید دید که منوی راست کلیک ظاهر میشود

البته بعضی از وبلاگ نویس ها زرنگ تر از این حرفها هستند واین عمل در وبلاگ آن ها فایده ای ندارند

یک راه دیگر هست که اگر کسی طالب آن است در قسمت نظرات برای من یاداشتی با ID خود بگذارد تا برای ایشان این مطلب را send کنم .



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 16:37 ::  نويسنده : عله



شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 16:33 ::  نويسنده : عله

 100% پهنای باند



سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 20:28 ::  نويسنده : عله
سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 20:25 ::  نويسنده : عله

 مشاعره ای جالب

 

حافظ
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را 
به خال هندویش بخشم سمرقند بخارا را


صائب تبریزی 

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را به خال هندویش بخشم سر و دست و تن و پا را
هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد
 
نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را




ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 20:24 ::  نويسنده : عله

 زن جوانی در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود. چون هنوز چند ساعت به پروازش باقي مانده بود، تصميم گرفت براي گذراندن وقت کتابي خريداري کند. او يک بسته بيسکوئيت نيز خريد و بر روي يک صندلي نشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد.


مردي در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه مي‌خواند. وقتي که او نخستين بيسکوئيت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم يک بيسکوئيت برداشت و خورد. او خيلي عصباني شد ولي چيزي نگفت. پيش خود فکر کرد : بهتر است ناراحت نشوم. شايد اشتباه کرده باشد.

ولي اين ماجرا تکرار شد. هر بار که او يک بيسکوئيت برمي‌داشت، آن مرد هم همين کار را مي‌کرد. اينکار او را حسابي عصباني کرده بود ولي نمي‌خواست واکنشي نشان دهد. وقتي که تنها يک بيسکوئيت باقي مانده بود، پيش خود فکر کرد : حالا ببينم اين مرد بي‌ادب چکار خواهد کرد؟ مرد آخرين بيسکوئيت را نصف کرد و نصفش ديگرش را خورد. اين ديگه خيلي پرروئي مي‌خواست! زن جوان حسابي عصباني شده بود.

در اين هنگام بلندگوي فرودگاه اعلام کرد که زمان سوار شدن به هواپيماست. آن زن کتابش را بست، چيزهايش را جمع و جور کرد و با نگاه تندي که به مرد انداخت از آنجا دور شد و به سمت دروازه اعلام شده رفت. وقتي داخل هواپيما روي صندلي‌اش نشست، دستش را داخل ساکش کرد تا عينکش را داخل ساک قرار دهد و ناگهان با کمال تعجب ديد که جعبه بيسکوئيتش آنجاست، باز نشده و دست نخورده!

خيلي شرمنده شد! از خودش بدش آمد ... يادش رفته بود که بيسکوئيتي که خريده بود را داخل ساکش گذاشته بود. آن مرد بيسکوئيت‌هايش را با او تقسيم کرده بود، بدون آن که عصباني و برآشفته شده باشد! در صورتي که خودش آن موقع که فکر مي‌کرد آن مرد دارد از بيسکوئيت‌هايش مي‌خورد خيلي عصباني شده بود. و متاسفانه ديگر زماني براي توضيح رفتارش و يا معذرت‌خواهي نبود.
 

هميشه به ياد داشته باشيم كه چهار چيز است که نمي‌توان آن‌ها را دوباره بازگرداند :

1. سنگ ........ پس از رها کردن!

2. سخن ............ . پس از گفتن!

3. موقعيت ... پس از پايان يافتن!

4. و زمان ........ پس از گذشتن!



درباره وبلاگ


علی دانش آموزی نمونه در مدرسه ای نمونه. علی ااااااااااااااااااااااااااااک
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1